citat

...pain is only temporary, the performance remains forever!

söndag 5 maj 2013

Vanliga veckor igen, jobb, familj och träning!

Nu har 3 veckor gått sedan äventyret i Rotterdam och livet rullar på som vanligt.

Kroppen har känts väldigt seg och jag har känt mig väldigt trött under dessa 3 veckor, en av anledningarna kan naturligtvis vara all den pollen som finns i luften . Det positiva är att jag har inte ont i kroppen, jag menar inte mer än vanligt.

Träningsmässigt har de sista 2veckorna varit mest distans i något högre fart, dock har det blivit ett och annat intervallpass i tröskelfart.
Jag har passat på att göra så mycket som möjligt med familjen, Erika har tävlat ett par gånger också, jag och dottern har varit hennes Caddie. Jag tycker att hon har sprungit bra och det kan bli bra om ett par veckor för hennes del. Hennes mål är annars förutom just Göteborgsvarvet att göra marathondebut till hösten.

Nu med 2 veckor kvar till den andra "A-tävlingen", (Göteborgsvarvet) känner jag att min fokus är långt ifrån det som brukar vara, konstigt nog så kände jag också inför Rotterdam man var inte 100% i fokus. Har man tappat gnistan??, eller är det bara en fas som man går igenom, jag vill göra bra tider eller i alla fall tider som jag vet att jag har tränat för, men fokusering är långt ifrån det som brukar vara. Självklart kan det ha att göra med jobbet, det har varit en del, men jag trivs med det så jag ska inte klaga.
Träning kan jag inte säga något ont om, jag har sagt redan inför Rotterdam och kan fortfarande bestämt säga att jag är bättre tränad i år än förra året, det har gått mycket bra på träningen men det gäller att få det på tävling också. Förhoppningsvis kommer det att visa sig under säsongen.

Det kommande veckan kommer jag att köra lite mer mängd, ungefär som veckan som precis har avlutats, för att sedan trappa ner inför varvet.
I år blir min 15:e gång som jag springer, från början var målet att klara 10 gånger i rad på under 1:15, det klarade jag (2008).
2009 sprang jag den efter att ha tränat väldigt lite och några kilo tyngre, resultaten blev också därefter. Bestämde mig för att sätta upp ett nytt mål som blev att försöka klara Varvet ytterligare 5 gånger i rad på under 1:15, just i år hoppas jag på att det blir min 4:e gång.


Skickar ett klipp med mina tider på Varvet, kommer snittet att hålla sig??, hoppas det.


Ha det gott i vårvärmen och träna på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar