citat

...pain is only temporary, the performance remains forever!

söndag 12 maj 2013

Vecka 19!!

Ännu en vecka som bara passerade förbi.

Efter 3 intensiva dagar med jobb, träning och olika aktiviteter kändes det gott att man hade en långhelg. Förutom att träna och umgås med familjen har man kunnat göra några grejer som har bara lämnats åt sidan.

Träningsmässigt har det gått bra, jag har annars känt mig rätt seg i kroppen. Veckan beståd både kvantitet och kvalitet. Total drygt 105km blev det som innehåll en tröskelpass på 12km, 1 tävling av kategori "C" och resterande träning i form av distans i olika fart.

"C" tävling denna gång blev Mölnlyckeloppet, som jag har berättat innan laddar jag inte för sådana lopp och denna gång blev inte ett undatag hade kört bra med distans och fart både torsdag och fredag vilket kanske inte var det bästa när man ska tävla på lördag.
Om tävlingen i sig finns inte mycket att berätta, direkt från start kunde Ullevis Johan Strand avgöra loppet, jag försökte täta luckan under första km men insåg att det inte kändes 100%. Började att känna av syra i benen och därför tyckte jag att det var bättre att göra mitt eget lopp.
Jag kunde springa på med bra fart utan att trycka på de flacka partier men uppför fick jag kontrollera farten eftersom jag kände att benen var på gränsen att få syra. Det värsta var att springa nerför eftersom det slog rejält i mina framlår. Här insåg jag att mina ben är fortfarande inte helt OK efter Rotterdam Marathon.
Till slut kunde jag ändå behålla andra platsen även om Solvikingarnas Mattias Jonson flåsade mig i nacken under hela loppet, jag fick kämpa för att han inte skulle komma ikapp eftersom jag vet att vid eventuellt spurt skulle jag inte ha mycket att sätta emot honom eller mot löpare som har bättre speed just nu.
Tid blev 32'10'' och jag fick den besked som jag hade hoppades på att få en vecka före nästa "A" tävling, Göteborgsvarvet.
Tyvärr var loppet drygt 9,6km, vilket är surt eftersom man inte får ett exakt distans.
Jag kan fortfarande inte fatta att i dagens läge med all den teknik som finns att det ska vara så svårt att mäta en 10km bana.

Nästa vecka gäller det Göteborgsvarvet och jag hoppas att kunna ha en bra vecka framför mig. Förutom jobb och träning kommer jag att springa Varvsstafetten på onsdag för en sponsor, Alpha Plus.
På torsdag kvall  kommer jag att vara på mässan i Alpha Plus monter, kom gärna förbi ifall att du vill snacka löpning eller prova kosttillskott av högkvalitativa råvaror.

Ha det gott så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar