citat

...pain is only temporary, the performance remains forever!

måndag 27 maj 2013

Återhämtnings veckor!

Veckan som gick innehöll väldigt lite träning, men desto mer jobb!!

Varje år brukar jag ta en lugnare period i träningen direkt efter Göteborgsvarvet, samma sak brukar jag göra efter en höstmarathon eller Lidingöloppet. I år blir inte annorlunda.

Oftast gäller det 3veckor av bara lugn distans, på så sätt hinner jag ladda batterierna och ge mig ett välbehövlig vila mellan de två tuffa träningsperioder som jag brukar gå igenom under vinter/vår och sommar/hösten.

Som sagt fram till v.25 kommer jag att mestadels jogga och min kvalitetsträning, ifall att jag kör någon, kommer att ske i form av mindre gatulopp på olika distanser.

När jag ser tillbaka på mina 2 "A" tävlingar under våren, känner jag att jag missade totalt de tiderna som jag hade förhoppningar att göra.
Samtidigt tänker man på de väderförutsättningar som jag hade vid dessa tävlingar, blir jag väldigt nöjd ändå.
Jag var och är bättre tränad i år än förra året, det har jag sagt förut och står fast vid det. Att inte ha kunnat överföra den träningen till tid på tävlingar är en helt annan sak, jag vet att för mig måste det stämma med allt runt omkring för att kunna lyckas med de målen.

Mitt mål för hösten är att springa på 2:25-2:26 i Frankfurt, det är samma mål som jag hade i Rotterdam. Självklart detta är bara möjligt om träningen går lika bra som den gick under vinter och tidig vår.
Just för att försöka nå de tider och kunna plåga mig under 18 veckor av tuff träning är de närmaste veckorna viktiga för återhamtning och vila av både kropp och själ.

Vi hörs och träna på..





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar