citat

...pain is only temporary, the performance remains forever!

måndag 25 mars 2013

Vinter, vår eller mittemellan??

Vädret har varit lite märkligt på senare tid, det verkar som att vi har fastnat i ett mittemellan vinter och vår. Här på västkusten har bjudits på väldigt fina dagar med sol men blåst och kyla påminner oss att ännu är det vinter. Förra året vid denna tidpunkten hade vi temperaturer på över +10 grader.

Veckan som har gått har det rullat på bra, jag kunde genomföra mina pass som planerat utan att behöva ändra något. Kroppen ger nu indikationer om att det har tränats hårt under en längre tid och vill ha vila eller i alla fall några dagars lugnare träning.

Jag har följt planen och medvetet trappat ner något i mängden förra vecka och istället ökat lite på kvaliteten. Veckan i sig innehöll ännu en gång 10st pass fördelade på 2st tröskel intervaller, 1 långpass på dryga 32km (den sista över 30km på ett bra tag) och resterande blev 7st distanspass i olika fart.

Just nu är jag inne på min sista hårda vecka både vad det gäller mängd och kvalitet, de resterande veckorna kommer det att kännas konstigt att gå ner i träningen och istället börja ladda upp mentalt för uppgiften men det är något som jag ser jag fram emot.

Vi får hoppas att veckan fortsätter lika soligt som den har börjat men med lite mer vårvärme.

Ha en Glad Påsk!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar