citat

...pain is only temporary, the performance remains forever!

tisdag 2 april 2013

Slut med det roliga!

V.13 avklarad och med detta även den tuffa träningsperioden. Kvar är det nu 1,5 vecka av batteriladdning i form av mindre träning och vila.

Det som skulle tränas har tränats och nu är det bara att försöka flytta all fokus mot den slutliga uppgiften och skruva åt de sista skruvarna.

Måste säga att när man ligger vecka in och ut med höga doser av träning känns som att det aldrig tar slut men nu bara ett par dagar efter den perioden känns det som att man inte tränar något alls.
Det är svårt att tvinga kroppen att vila och att springa lugnare än vanligt, men jag vet att det tar några dagar innan man har vant sig till detta.

Som sagt förra veckan var min sista med hård träning, det blev en vecka med 10st pass, fördelade på 2st kvalitet tröskel i form av 1pass med 5x3km med 500mt joggvila och den andra passet bestående av 16x1km med 300mt joggvila. Därtill 7st distanspass i olika fart och 1 långpass på 25km i rätt lugnt tempo.
Långpasset var extra kul eftersom jag hade sällskap av dottern som cyklade med mig hela vägen, jag blev imponerad att hon som snart är 9 år ville hänga med och klarade detta galant.

Idag var det dags för massage och det känns gott att Tommy (min massör), rättade till en del skavanker i min kropp, inte bara i benen men också i ryggen. Nu känns det som att man är ''fit for fight''.

Fick idag mina nya tävlingsskor också, de är jag mycket nöjd med, kommer att skriva mer om skorna, de sista förberedelserna och sånt under kommande helg.

Ha det gott så länge!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar