citat

...pain is only temporary, the performance remains forever!

söndag 10 mars 2013

Ännu en vecka till ända!

Det känns som att dagarna flyger iväg, en vecka hinner knappt börja innan den plötsligt tar slut.

Veckan har varit liksom föregående vecka en tuff vecka  med både distans och tröskel det känns bra att veta att jag har nu ytterligare 3 sådana kvar innan "The Final Countdown". Kropp och själ (motivation) börjar gnälla lite men inget allvarligt. Vid sådana tillfällen brukar jag kompensera med att skaffa alternativ träna med nya skor eller träningsplagg.

Denna gång blev det skor, ett par Adidas "Adizero Tempo 5" och ett par "Adizero Boston 3". Dessa två modeller är för mig mina favoriter vad det gäller träningsskor, förutom en bra passform har de en lagom vikt och är tillräckligt dämpade, men det utan att man tappar känslan i steget vid lite högre farter. Dessa använder jag både på distans och långpass, kör jag tröskel då tar jag oftast på mig Adidas "Adizero Mana".

Träning och allt runt omkring har flutit på bra även om det för tillfället går förkylning virus här hemma.
Dock har jag haft ryggbesvär fram och tillbaka i drygt 2 veckor och därför var besöket hos massören välbehövligt. Detta märks direkt med en positiv effekt på träningen eftersom jag kan ta ut steget på ett helt annat sätt och inte behöver trampa i luften.

Veckans totala 10 pass fördelades på 2st tröskelpass, 1 långpass och resterande passen med distans i olika farter (beroende på dagsform). Just nu är det bra underlag vilket gör att nästan alla pass görs ute, det känns underbart att återigen ha torr asfalt under fötterna.

Kommande helg är planerad med en "B" tävling vilket innebär att veckans plan vad det gäller träningsupplägg kommer att se lite annorlunda mot vad det brukar göra under dessa tyngre veckorna, dock kommer träningsmängd att vara desamma.

Tills dess hoppas jag att kunna förbli frisk och att vädret håller sig på vår sida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar